Simona Semenič
mi, evropski mrliči
Slovensko mladinsko gledališče
Zasedba
Režiser: Sebastijan Horvat
Dramaturgija in adaptacija: Milan Marković Matthis
Scenograf in oblikovalec videa: Igor Vasiljev
Kostumografka: Belinda Radulović
Avtor glasbe: Drago Ivanuša*
Koreografka: Anja Bornšek
Oblikovalec luči: Matjaž Brišar
Oblikovalec zvoka: Marijan Sajovic
Jezikovno svetovanje: Mateja Dermelj
Oblikovalka maske: Nathalie Horvat
Mapiranje in programiranje videa: Dušan Ojdanič
* V predstavi smo uporabili tudi odlomke skladb po izbiri igralcev.
Igrajo
Damjana Černe, Brane Grubar k. g., Željko Hrs, Alja Kapun k. g., Boris Kos, Janja Majzelj, Anja Novak, Ivan Peternelj, Stane Tomazin, Matija Vastl, Jožica Klančišar k. g., Andreja Škof k. g., Dare Škof k. g., Nevenka Pečlin k. g.
O uprizoritvi
Izhodišče za predstavo mi, evropski mrliči je besedilo Simone Semenič, za katero sta bili navdih predstava Dušana Jovanovića Žrtve mode bum-bum in poezija Srečka Kosovela, ki ga je kot referenco v svojem tekstu uvedla že Simona. Če ti dve deli primerjamo s Kosovelovim opusom, je tisto skupno, na kar naletimo, jasna družbena kritičnost in formalni pogum, od številnih razlik pa ustvarjalce najbolj zanima odnos do (javnega) govora (deklarativne političnosti) ali splošneje: odnos do možnosti za neko boljšo prihodnost. Predstava se ukvarja s smotrnostjo tako imenovanega angažiranega gledališča in z vprašanjem, kakšen smisel ima ta angažma v sistemu, ki ne samo da ne prepoveduje kritike, ampak jo predstavlja kot bistveni del umetniškega tržišča. V trenutkih krize, ko postaja ta niša vse večja in pomembnejša, je vse bolj jasno, da ne odpira možnosti za spremembe, ampak zgolj omogoča podaljševanje statusa quo. Besedilo Simone Semenič, kakor ga berejo ustvarjalci predstave, nas hoče torej soočiti s to impotenco politične volje in z jezikom, v katerem je od tega, kar je nekdaj morda bila politika želje, ostala samo dolžnost – da še naprej govorimo, da še naprej tečemo v krogu – da še naprej "drkamo". Soočiti se z nihilizmom njenega teksta pomeni pogledati v globino (družbenega/izvedbenega) polja in prepoznati, kje je življenje in kje pleše nemoč.
Premiera: 5. junij 2016
90 minut brez odmora